keskiviikko 8. maaliskuuta 2017

Feeling special ja ensimmäinen kuva Magisk Gryning kirjasta

Oon tässä koko alkuviikon jännittyneenä odottanut, joskos siitä diplomityöpaikasta kuuluisi jotain mutta ei! Lupasivat alkuviikosta joka tapauksessa ilmoittaa, mutta alkaa tuntua että taisi tämä paikka mennä jollekin muulle! :( Harmi!

Eilen istuskelin kotona ja ovipuhelin soi. En reagoinut, koska en odottanut ketään ja meillä välillä jehovat ja lehdenjakajat soittelevat noita ovipuhelimia niin en yleensä vastaa jollen odota ketään. No, ovipuhelin soi sinnikkäästi toisen kerran, mutta kun pääsin vastaamaan niin olin jo liian myöhässä. Hetken päästä mun ovikello soi ja kurkkasin ovisilmästä niin siellähän oli DHL lähetti paketin kanssa. Mä olin viime viikolla pyytänyt Päivi Vesalan Mielikuvia värityskirjoista arvostelukappaleet ja en edes osannut odottaa että ne tuotaisiin ihan kotiin asti! Päivä piristyi heti :)
Rakastuin näissä kirjoissa ihan ensimmäiseksi tuohon, että nuo on kierrevihkotyylisesti sidottu - helpottaa ihan älyttömästi värittämistä!! Mä vihaan normaaleja värityskirjoja kun ne eivät aukea kunnolla ja ovat kippurassa ja on vaikea värittää. Miksei kaikki värityskirjat oo sidottu näin!? Mä yleensä revin irti kaikki kuvat jos on yksipuolisesti painettu koska vihaan värittää kirjasta. Välillä ne kuvat repeää ja sit harmittaa. Nää on niin huiput! Ja tietty myös yksipuolisesti painettu mistä vielä isoiso plussa.
Päivi Vesala Mielikuvia vol. 1 (oikealla) ja vol. 2 (vasemmalla)

Päivi Vesala Mielikuvia vol. 1 (oikealla) ja vol. 2 (vasemmalla)
vähän  vartin selailin näitä kirjoja koska nää kuvat oli jotenkin niin lumoavia :D Totesin, että nää kirjat on niin kivoja siitä, että näissä on kuvia, joissa on sekä pieniä että isoja yksityiskohtia. Ei aina tarvitse piipertää mutta saa jos haluaa! Näissä kanssa muutama kuva hyppäs heti silmille että ne on pakko värittää tusseilla - taidanpas joskus lainata Turun kavereiden Promarkereita taas!

Ajattelin seuraavaksi aloittaa noiden Mielikuvia kirjojen kanssa. Mulla on aika kiva idis, selailin Päivi Vesalan blogia (Linkki blogiin) ja tuolla on esitelty erilaisia väripaletteja. Ajattelin, että kokeilen jotain noista väripaleteista seuraavaksi! Varmasti rentouttavaa, kun ei tarvitse itse miettiä värejä ja niiden yhteensopivuutta!!

Hanna Karlzon Magisk Gryning -värityskirja ja Faber-Castell Polychromos.
Väritin eilen pikaisesti ensimmäisen kuvan Magisk Gryning -värityskirjastani. Paperin laatu on upea ja kuvat toinen toistaan kauniimpia tuossa kirjassa. Tässä kuvassa vähän värivalinnat epäonnistui, olisi pitänyt olla rohkeampi liukuvärien kanssa. Tässä on paljon liukuvärejä, jotka ei erotu kunnolla koska sävyt ovat olleet liian lähellä toisiaan. Väritän tähän taustan joskus, nyt haluan päästä noihin Mielikuvia värityskirjoihin käsiksi! :D Tässä kuvassa mua häiritsee ihan älyttömästi nuo perhosen takapuolesta lähtevät kukkaset! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti