keskiviikko 1. maaliskuuta 2017

Hyvät ja huonot uutiset

Huh mikä päivä! Vaikka tän blogin teema pyöriikin vahvasti värittämisen ympärillä, niin ajattelin silti jakaa vähän pieniä paloja siitä oikeasta elämästä värityskirjojen takana. Nyt on sellanen hetki, että mulla olisi niin paljon kerrottavaa, mutta sanoja ei löydy. Otsikkoakin mietin monta minuuttia.

Mulla oli tänään sydäntautien erikoislääkäri. Mä sain ensimmäisen rytmihäiriöni ekaluokalla kun leikin kaverin kanssa pihalla. Siitä asti näitä rytmihäiriöitä on aika ajoin ollut enemmän ja vähemmän mun elämässä. Mä en vieläkään tajua, että miksen mä oo koskaan sanonut asiasta vanhemmilleni, edes lapsena kun oltiin tekemisissä. Lukiossa mä kävin lääkärillä ja tutkimuksissa aiheesta, mutta ei musta mitään vikaa löytynyt. Nyt yliopistossa nää rytmihäiriöt nousi taas ongelmaksi ja hakeudun hoitoon YTHS kautta - nyt sitten tutkittiinkin paremmin.
Halusin löytää kuvitukseksi värittämäni kuvan, joka edes jollain tasolla onnistuisi kuvaamaan mun sekavia fiiliksiä. Aikamoisessa myrskytuulessa tässä tällä hetkellä seilataan. (Kuva Lumoavat kuosit värityskirjasta ja väritetty Faber-Castell Polychromos kynillä)

Aikaisemman "eisemitäänvakavaaole"-diagnoosin vuoksi mä odotin, että musta ei löytyisi mitään vikaa nytkään. Vastaanottokäynti kardiologilla alkoi hyvin - mun EKG pitkäaikaisrekisteröinti ja rasituskoe oli kunnossa. Sydämen ultrassa ei myöskään löytynyt mitään vikaa. Tässä vaiheessa mä ajattelin että jes, mä lähden kotiin terveen paperein ja ehkä saisin  jotain lääkettä tai ohjeita rytmihäiriöiden hillitsemiseksi. Olinpahan ihan kunnolla väärässä sitten.

Mä joudun leikkaukseen. Herranjumala, en mä ole koskaan edes kuullut että rytmihäiriöitä hoidetaan leikkaamalla?! Mulla on mitä todennäköisimmin ylimääräinen johtava rata sydämessä, mikä aiheuttaa mulla eteisvärinää. Hoitona on sydämen ablaatio, eli tähystyksellä nivuslaskimoiden kautta tapahtuva leikkaus, jossa poistetaan pala mun sydäntä. Eli siis tarkoituksena olisi löytää tämä ylimääräinen johtava rata ja poistaa se polttamalla.

Kuulin uutiset pari tuntia sitten ja oon jo kotona mutta mulla on jonkinlainen shokkitila varmaan vieläkin päällä enkä oikein voi ymmärtää että mulla on sydänleikkaus tiedossa. Pelottaa, innostuttaa, jännittää.

Sitten ne hyvät uutiset! :) Mun Adlibriksen paketti on lähetetty mulle tänään - tulossa vihdoinkin Magisk gryning -värityskirja ja Magisk Mandalas kirja. Ja se lanka myös, minkä takia tein koko tilauksen :D
Tälläinen Adlibris tilaus - oikeasti tarvitsin vain tuon langan pipoa varten! 
Mun puolustukseksi, väritettävistä mandaloista mulla on puutetta, ja etenkin tuollaisista vähän yksityiskohtaisimmista. Tuossa Magisk Mandala kirjassa oli kiva, kun siinä on osa kuvista mustataustaisia ja osa normaaleja valkoisella taustalla niin pääsen vihdoinkin kokeilemaan tuollaisia mustataustaisia kuviakin :) Magisk gryning kirjasta oon haaveillut monta kuukautta, että siitäkin pitäisi vaan olla ylpeä että vasta nyt sorruin sen tilaamaan? :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti